Glazbenik instrumentalist/teoretičar
Sektor: glazbena umjetnost
Trajanje: 4 godine
Programi
- glasovir
- flauta
- klarinet
- saksofon
- truba
- trombon
- violina
- gitara
- tambure (bisernica, brač)
- harmonika
- glazbena teorija
- orgulje
- violončelo
- tuba
- rog
- viola
- solo pjevanje
Opis zanimanja – glazbenik program srednje škole
U okviru glazbenoga odgojno-obrazovnog sustava, srednja glazbena škola predstavlja stupanj na kojem se stječu osnove za nastavak glazbenog odgoja i obrazovanja na visokom stupnju.
Cilj je glazbenoga odgojno-obrazovnog sustava da odgojem i obrazovanjem profesionalnih glazbenika različitih profila i zanimanja stalno proizvodi onaj dio društvene nadgradnje koji je obuhvaćen pojmom glazbene umjetnosti.
Zadaci su glazbene škole:
- omogućiti učenicima stjecanje vještine sviranja na kojem od glazbala koja se u školi poučavaju te razvijati učenikove glazbene sposobnosti – produktivne i reproduktivne
- omogućiti učenicima cjelovit glazbeni razvitak – pratiti učenikov napredak u cjelini i u svim pojedinim elementima napredovanja – glazbenosti, znanjima i vještinama kako u cilju usmjeravanja učenika za one djelatnosti (glazbalo) na kojima su im izgledi za uspjeh najveći, tako i u pogledu njihova krajnjega profesionalnog usmjerenja
- razvijati u učeniku upoznavanjem hrvatske kulturne baštine osjećaj pripadnosti i bogatstvo različitosti umjetničke glazbe
- voditi brigu o osobito sposobnim i darovitim učenicima
- brinuti se da se cjelokupni odgojno-obrazovni proces odvija prema suvremenim psihološkim, pedagoškim i metodičkim spoznajama uz poštovanje osobnosti svakog učenika
- voditi brigu pri upisivanju učenika na pojedino glazbalo o društvenim potrebama, posebice u trenutku kad se donosi odluka o konačnom glazbenom usmjerenju
- promicati glazbu, putem javne djelatnosti (priredbe, koncerti, smotre, natjecanja…) i utjecati na unapređivanje glazbene kulture u sredini u kojoj škola djeluje.
Nastavni plan i program
Nastava je u glazbenoj školi INDIVIDUALNA i SKUPNA. Individualna je nastava glazbala, dok je skupna nastava teorijskih predmeta, općeobrazovnih predmeta i skupnog sviranja. Kako svi učenici imaju tijekom školske godine javne solističke nastupe, potrebna je i korepeticija (naznačena u planu srednje glazbene škole).
Predmet | I god | II god | III god | IV god |
STRUKOVNI PREDMETI | ||||
Temeljni predmet struke | 2 | 2 | 3 | 3 |
Solfeggio | 2 | 2 | 2 | 2 |
Harmonija | 2 | 2 | 1 | 1 |
Polifonija | – | – | 2 | 1 |
Povijest glazbe | 2 | 2 | 2 | 2 |
Glazbeni oblici | – | – | 1 | 1 |
Skupno muziciranje | 4 | 4 | 4 | 4 |
Komorna glazba | – | – | 2 | 2 |
Glasovir obavezno | 1 | 1 | 1 | – |
Glasovir fakultativno | – | – | – | 1 |
Korepeticija | 1 | 1 | 1 | 1 |
Predmet | I god | II god | III god | IV god |
STRUKOVNI PREDMETI | ||||
Glasovir obvezatno | 2 | 2 | 2 | 2 |
Solfeggio | 2 | 2 | 2 | 2 |
Harmonija | 3 | 3 | 2 | 2 |
Polifonija | – | – | 2 | 2 |
Povijest glazbe | 2 | 2 | 2 | 2 |
Glazbeni oblici | – | – | 1 | 1 |
Skupno muziciranje (zbor, orkestar) | 4 | 4 | 4 | 4 |
Izborno glazbalo | 1 | 1 | – | – |
Dirigiranje | – | – | 1 | 1 |
Čitanje i sviranje partitura | – | 1 | 1 | – |
Predmet | I god | II god | III god | IV god |
ZAJEDNIČKI OPĆEOBRAZOVNI DIO | ||||
Hrvatski jezik | 4 | 4 | 3 | 3 |
Strani jezik 1 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Strani jezik 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Latinski jezik | 1 | 1 | – | – |
Likovna umjetnost | 1 | 1 | 1 | 1 |
Psihologija | – | – | 2 | – |
Filozofija | – | – | – | 2 |
Povijest | 2 | 2 | 1 | 1 |
Zemljopis | 1 | 1 | – | – |
Vjeronauk/Etika | 1 | 1 | 1 | 1 |
Informatička pismenost | 1 | 1 | 1 | 1 |
Matematika | 2 | 2 | 2 | 2 |
Tjelesna i zdravstvena kultura | 2 | 2 | 2 | 2 |
IZBORNA NASTAVA | ||||
Hrvatski jezik | – | – | 1 | 1 |
Matematika | 1 | 1 | 1 | 1 |
Biologija | 2 | 2 | – | – |
Kemija | 2 | 2 | – | – |
Fizika | 2 | 2 | – | – |
Sociologija | – | – | 1 | – |