Glazbenik instrumentalist/teoretičar
Sektor: glazbena umjetnost
Trajanje: 4 godine

Programi
- glasovir
- flauta
- klarinet
- saksofon
- truba
- trombon
- violina
- gitara
- tambure (bisernica, brač)
- harmonika
- glazbena teorija
- orgulje
- violončelo
- tuba
- rog
- viola
- solo pjevanje
Opis zanimanja – glazbenik program srednje škole
U okviru glazbenoga odgojno-obrazovnog sustava, srednja glazbena škola predstavlja stupanj na kojem se stječu osnove za nastavak glazbenog odgoja i obrazovanja na visokom stupnju.
Cilj je glazbenoga odgojno-obrazovnog sustava da odgojem i obrazovanjem profesionalnih glazbenika različitih profila i zanimanja stalno proizvodi onaj dio društvene nadgradnje koji je obuhvaćen pojmom glazbene umjetnosti.
Zadaci su glazbene škole:
- omogućiti učenicima stjecanje vještine sviranja na kojem od glazbala koja se u školi poučavaju te razvijati učenikove glazbene sposobnosti – produktivne i reproduktivne
- omogućiti učenicima cjelovit glazbeni razvitak – pratiti učenikov napredak u cjelini i u svim pojedinim elementima napredovanja – glazbenosti, znanjima i vještinama kako u cilju usmjeravanja učenika za one djelatnosti (glazbalo) na kojima su im izgledi za uspjeh najveći, tako i u pogledu njihova krajnjega profesionalnog usmjerenja
- razvijati u učeniku upoznavanjem hrvatske kulturne baštine osjećaj pripadnosti i bogatstvo različitosti umjetničke glazbe
- voditi brigu o osobito sposobnim i darovitim učenicima
- brinuti se da se cjelokupni odgojno-obrazovni proces odvija prema suvremenim psihološkim, pedagoškim i metodičkim spoznajama uz poštovanje osobnosti svakog učenika
- voditi brigu pri upisivanju učenika na pojedino glazbalo o društvenim potrebama, posebice u trenutku kad se donosi odluka o konačnom glazbenom usmjerenju
- promicati glazbu, putem javne djelatnosti (priredbe, koncerti, smotre, natjecanja…) i utjecati na unapređivanje glazbene kulture u sredini u kojoj škola djeluje.
Nastavni plan i program
Nastava je u glazbenoj školi INDIVIDUALNA i SKUPNA. Individualna je nastava glazbala, dok je skupna nastava teorijskih predmeta, općeobrazovnih predmeta i skupnog sviranja. Kako svi učenici imaju tijekom školske godine javne solističke nastupe, potrebna je i korepeticija (naznačena u planu srednje glazbene škole).
| Predmet | I god | II god | III god | IV god |
| STRUKOVNI PREDMETI | ||||
| Temeljni predmet struke | 2 | 2 | 3 | 3 |
| Solfeggio | 2 | 2 | 2 | 2 |
| Harmonija | 2 | 2 | 1 | 1 |
| Polifonija | – | – | 2 | 1 |
| Povijest glazbe | 2 | 2 | 2 | 2 |
| Glazbeni oblici | – | – | 1 | 1 |
| Skupno muziciranje | 4 | 4 | 4 | 4 |
| Komorna glazba | – | – | 2 | 2 |
| Glasovir obavezno | 1 | 1 | 1 | – |
| Glasovir fakultativno | – | – | – | 1 |
| Korepeticija | 1 | 1 | 1 | 1 |
| Predmet | I god | II god | III god | IV god |
| STRUKOVNI PREDMETI | ||||
| Glasovir obvezatno | 2 | 2 | 2 | 2 |
| Solfeggio | 2 | 2 | 2 | 2 |
| Harmonija | 3 | 3 | 2 | 2 |
| Polifonija | – | – | 2 | 2 |
| Povijest glazbe | 2 | 2 | 2 | 2 |
| Glazbeni oblici | – | – | 1 | 1 |
| Skupno muziciranje (zbor, orkestar) | 4 | 4 | 4 | 4 |
| Izborno glazbalo | 1 | 1 | – | – |
| Dirigiranje | – | – | 1 | 1 |
| Čitanje i sviranje partitura | – | 1 | 1 | – |
| Predmet | I god | II god | III god | IV god |
| ZAJEDNIČKI OPĆEOBRAZOVNI DIO | ||||
| Hrvatski jezik | 4 | 4 | 3 | 3 |
| Strani jezik 1 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| Strani jezik 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| Latinski jezik | 1 | 1 | – | – |
| Likovna umjetnost | 1 | 1 | 1 | 1 |
| Psihologija | – | – | 2 | – |
| Filozofija | – | – | – | 2 |
| Povijest | 2 | 2 | 1 | 1 |
| Zemljopis | 1 | 1 | – | – |
| Vjeronauk/Etika | 1 | 1 | 1 | 1 |
| Informatička pismenost | 1 | 1 | 1 | 1 |
| Matematika | 2 | 2 | 2 | 2 |
| Tjelesna i zdravstvena kultura | 2 | 2 | 2 | 2 |
| IZBORNA NASTAVA | ||||
| Hrvatski jezik | – | – | 1 | 1 |
| Matematika | 1 | 1 | 1 | 1 |
| Biologija | 2 | 2 | – | – |
| Kemija | 2 | 2 | – | – |
| Fizika | 2 | 2 | – | – |
| Sociologija | – | – | 1 | – |


